Länkar

Läroplan

Brukarundersökning

I Ur och Skurs hemsida

KLAGOMÅLSHANTERING 

Vi på Skogsgläntan strävar alltid efter att utvecklas så därför om Du har klagomål kontakta oss!

1. Kontakta verksamheten

Har du klagomål på något i förskolan bör du i första hand vända dig till personalen. Tycker du inte att du får rätt hjälp eller gehör kan du istället vända dig till rektorn. Du kan också vända dig direkt till rektorn om du anser att problemet är allvarligt.

2. Kontakta rektor

Om du efter samtalet med rektor fortfarande är missnöjd kan du kontakta huvudmannen, ordförande i styrelsen för I ur och Skur Skogsgläntan.

3. Kontakta huvudmannen

Om du vill kan du vända dig direkt till huvudmannen. Hit vänder du dig också om du inte är nöjd med hur ditt klagomål hanterats av personal eller rektor. 

Lämna gärna in ditt klagomål digitalt via länken: Klagomålshantering

Har du inte har möjlighet att registrera dina klagomål digitalt går det bra att skicka dem med post till följande adress:

I Ur och Skur Skogsgläntan
Lillåkersvägen 29
181 59 Lidingö

Vad händer efter att klagomålet lämnats in?

Vi kommer att kontakta dig gällande ditt klagomål inom 5 arbetsdagar. När ditt klagomålsärende avslutas får du ett skriftligt svar.

Huvudmannen är ansvarig för att bekräfta klagomålet, utreda samt återkoppla till klagomålslämnaren. Alla klagomål vidarebefordras till rektor som har ansvar för att utredning genomförs samt att beslutade åtgärder följs upp och dokumenteras. 

Observera att alla inkomna klagomål blir allmänna handlingar som måste lämnas ut om någon begär dem. Som regel råder inte sekretess för anmälningar som kommer till en klagomålshanteringsfunktion. Bara i enskilda fall kan personuppgifter skyddas om personen har skyddade personuppgifter eller riskerar att förföljas (av särskild anledning).


Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/